Ймовірно, ви неодноразово чули про «STABAT MATER» – всесвітньо відомий, сповнений трагізму і надзвичайно емоційний музичний твір, який займає важливе місце у творчості практично кожного славетного західноєвропейського композитора. “Stabat mater dolorosa” (з латинської – “стояла мати скорботна”) – це канонічний духовний наспів католицького обряду, який розповідає про страждання Діви Марії під час розп’яття Ісуса Христа. Скорбота та вселенська біль Матері Божої, її прохання про життя для Сина в раї після смерті, надихали композиторів увіковічувати цей образ у музиці протягом різних епох – від Середньовіччя до сучасності.
Найвідоміша версія «STABAT MATER» належить італійському композитору першої половини XVIII століття, Джованні Баттіста Перголезі, якому доля дарувала лише 26 років життя. Це його останній твір, над яким він працював до свого останнього подиху. У сакральній музиці цього геніального твору крізь смуток проглядає світло сподівань та ніжність люблячої матері. Це вражаючий нарис людських почуттів, виразно відтворений за допомогою тужливих, неперевершено красивих звукових палітр.
Всю цю неземну красу Ви зможете прослухати 18 квітня у виконанні студентів Кафедри виконавського мистецтва Надії АБРАМЧУК (мецо-сопрано) та Анастасії МИХАЙЛІВ (сопрано), клас доцента, заслуженого діяча мистецтв України Михайла СТЕФАНЮКА, у супроводі струнного ансамблю «QUATTRO CORDE» Івано-Франківської обласної філармонії імені Іри Маланюк, художній керівник та концертмейстер – Анжела ПРИХОДЬКО. Художнє слово – Христина КОБИЛЬЧУК.
На ілюстрації скульптура “П’єта (Оплакування Христа)” італійського скульптора і художника Мікеланджело Буонарроті